Gyerekek... Ma sacc fél hétkor egy olyan trollal beszéltem az UPC műszaki tanácsadásán, hogy arról bambult! Egyszerűen katasztrófa volt!
Amit tudni kell: április óta teszteltem a UPC mediacard szolgáltatását, tartottam velük a kapcsolatot és a tesztidőszakra megkaptuk a HD, a Filmbox és a külföldi csatornacsomagokat is a prémium és HBO csomagok mellé (amik megvoltak eddig is). A tesztelés jól sikerült és kiderült a tévé pár érdekessége, de a fő, hogy a mediacard szuperül üzemelt!
A lényeg: Felhívtam az ügyfélszolgálat hibaelhárítás részlegét, hogy szétesik a kép és ugyan mérjenek be egy jelet a készüléken.
Előzmény: napközben is hívtam az üf szolgálatot és egy hölgy vette fel, aki azonnal mondta, hogyha mondom a kártyaszámot már rá is néz a jelre. Nem volt nálam a kártyaszám, de meglepett a hölgy határozottsága, így biztatóan indult a dolog, de ezért este visszahívtam őket és itt jön a troll a képbe.
Felhívom, és mondom neki, hogy van egy 3.5-ös elosztó a bejövő ágon, egy a modemnek, egy a boxnak. Viszont mivel van mediacardom, ezért az egyik 3.5-ös leosztást ismét osztani kellett 3.5-tel: egy a boxba, egy a tévébe. De a kép szétesik még akkor is, ha a tévét közvetlenül a bejövő jelre kötöm. Tehát: vagy a jelszint kicsi (ami alapból 97-98-on van osztások után!) vagy a zajszint nem jó.
Nagy csend a túlvégen. Már ekkor sejtenem kellett volna, hogy baj van. Majd megszólal, hogy kihúztam-e már a boxot?
Kérdem én: minek húzzam ki a boxot, ha mediacard van a tévében? :blink:
Mire ő: hát nem a boxszal van a baj?
Mire én: nem, a mediacardnál esik szét a kép és ha direktben kötöm bejövőre akkor is.
Nagy csend ismét. Majd hirtelen beleszól: vegyem ki a mediacardot.
Nem értem, minek, de jó, megteszem.
Kérdem: a CAM-ot is vagy csak a kártyát?
Hát a kártyát. (Olyan kérdések is voltak közben tőlem, hogy nem kell kikapcsolni a tévét? De ő mondta, hogy nem, csak vegyem ki a kártyát)
Na jó, kijött a CAM (egyszerűbb volt kivenni), aztán megnéztem, megforgattam, visszadugtam a tévébe. Adás visszajött.
Mondom: ezzel nem javul meg, hiszen zajszint baj van.
Mire ő: próbáljunk most újrahangolni. Na itt már kezdtem elveszteni a türelmem, mert az utóbbi egy hónapos tesztben annyiszor hangoltam újra az adókat, hogy a tévé is fejből fújja.
Mondom neki: az már megvolt xedszer.
Oké, mondjam a kártya számát.
Mondom neki, mert a kolleginával is idáig jutottunk. Közben ment az ATV HD, mert ott reprodukálható volt a dolog, azon tuti szétesett. A következő pillanatban mondja a srác, hogy akkor most a beállításokon nyomjak egy ok-t.
Mondom neki: mit? Itt olyan nincs. Ezzel egyidőben eltűnt az AXN HD, kiírta, hogy kódolt jel.
Kérdem tőle: micsinált??? Elment az AXN HD.
Mire ő: de magának csak SD csomagja van!
Na ekkor majdnem olyat anyáztam, hogy leszakad az ég. Ugyanis a tesztidőszakra megkaptuk az összes HD és külföldi adót és csak egy hete döntöttem, hogy megtartom a kártyát és a szerződést meg sem kaptam, alá sem írtam, de buzgómócsing már beállította.
Jóvan kiscsákó - mondom magamban - nem szúrsz ki velem!
Átkapcsolok a sima ATV-re, ami SD-s, de ott is szétesik a kép.
Mondom neki: hallgassa hogy elmegy az adás kb. 15 másodpercenként!
Na ez már neki is sok volt, elkezdtem zenét hallgatni, hogy tanácskozik.
Sacc 2-3 perc után visszaszól: beszélt a kollégákkal és szerinte az adó rossz frekvencián van behangolva.
Ekkor már nem tudtam türtőztetni magam:
- Komolyan mondja? - kérdeztem. - Ha nem azon a frekvencián lenne, be sem jönne az adó!!!! Ráadásul én küldtem be a frekvenciatáblázatot a teszteléskor!
Ekkor kértem a kiszállást, és hangsúlyoztam, hogy olyan kollégát küldjenek, aki zajszintet és jelszintet is tud mérni.
Mire ő: oké, a kolléga 12:30 és 16:30 között ki tud menni.
Majdnem mondtam valamit, hogy én is dolgozásból élek, de jó, ha ilyen tág határok közt mozog a kolléga ebédidő után, de legyen.
De akkor tényleg tudjon mérni! - mondtam ismét az utolsó mondatot és a troll megnyugtatott, hogy igen, fog.
Na ha kijön a szerelő és a tévére fogja a hálózat helyett, akkor hozatok vele egy tévét és beköttetem úgy, hogy kiszakad a fal!
Nem hiszem el, hogy bentről nem tudnak jel és zajszintet mérni!
Ja, és remélem az UPC ügyfélszolgálata elolvassa és kikeresi a hangfelvételt a mai nap fél hét körültől, és lesz nevetés odabent, mert ki kellene kupálni a műszakisokat!
(Eme bejegyzés eredetije (némi elütésekkel) a hwsw fórumán jelent meg, mielőtt valaki plágiummal gyanúsítana. Manapság már nem tudni...)